Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med oss? Klicka på respektive bild beroende på vart du har lagt din beställning.

cdon logo
Fyndiq logo
Smartme.se final 9 2

Leveranstider:

Vi levererar samtliga produkter från Sverige.
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Beställningar lagda på helgdagar skickas vardag efter helgdag.

Reklamation:

I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Smartme inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.

Reklameras varan efter lagstadgad tid på 6 månader från inköpsdatum ligger bevisbördan på kunden.

Hur gör jag en reklamation?

Ta kort/film på den defekta varan och emballage som tydligt visar defekten och eventuella fraktskador och dokumentera bristfällig funktion.
Skicka in bild/foto på produkten till hej@smartme.se tillsammans med ordernummer och kontaktuppgifter till dig.

Observera! Vid skada som skett under leveransen måste vi inom 3 dagar från utlämning av paket delges bilder, dokumentation och ett reklamationsärende från kunden.

Garanti:

Vi erbjuder 3 dagars DOA garanti ”Dead on arrival”.
Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden förutsatt att funktionsfelet inte beror på yttre omständigheter som fysisk åverkan till följd av handhavandefel.

Fraktförsäkring:

I samtliga beställningar så ingår fraktförsäkring vilket medför att ditt paket är fullt försäkrad från vårt lager till dig. Har din produkt blivit skadad i leveranshanteringen så ersätter vi den skadade produkten kostnadsfritt. Kontakta oss på hej@smartme.se och läs stycket ovan ”Trasig vara eller defekt vara”

Köpvillkor och integritetspolicy:

Köpvillkor

Integritetspolicy

Ångerrätt och öppet köp:

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi har skickat till dig, även om förpackningen är öppnad. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur mycket säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returbelopp.

Innan du returnerar något till oss måste du kontakta oss för att erhålla ett returnummer. Du som kund står för kostnaden för returfrakten när du ångrar köpet.  Återlämnande av produkt skall ske senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du önskar nyttja din ångerrätt.

För att vi ska kunna identifiera returorsak för försändelsen samt ursprungsorder, vänligen kontakta oss på hej@smartme.se med bilder, ordernummer och eventuell ytterligare information.

Vid retur ansvarar kunden för frakt tillbaka till Smartme. Kunden väljer själv vilket fraktalternativ och speditör som används vid retur. Smartme rekommenderar alltid att skicka spårbart för att garantera säkerheten vid leverans samt för full spårning från ombud till Smartme. Säkerställ också att produkten är väl paketerad och kommer fram till Smartme i gott skick. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur mycket säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna.

Här kan du köpa fraktsedel direkt från Postnord: Skicka lätt

Returer skickas till:
Smartme.se
Solskensgatan 5
75431 Uppsala

Smartme återbetalar ångrade köp så snart som möjligt efter mottagen retur, men senast inom 14 dagar efter att paketet ankommit returavdelningen. Som regel återbetalas köpeskillingen tillbaka via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar Smartme kunden för en alternativ lösning.

Konsumentverkets ångerblankett

Maila mig när produkten finns i lager När produkten finns i lager kommer vi att maila dig på nedan epostadress.
0
    Din kundvagn
    Din kundvagn är tomFortsätt handla
      Kalkylera frakt
      Lägg till kupong