Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med oss? Klicka på respektive bild beroende på vart du har lagt din beställning.

cdon logo
Fyndiq logo
Smartme.se final 9 2

Leveranstider:

Vi levererar samtliga produkter från Sverige.
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Beställningar lagda på helgdagar skickas vardag efter helgdag.

Reklamation/garanti:

I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Smartme inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.

Smartme erbjuder inte någon förlängd eller utökad garanti förutom den lagstadgade rätten att reklamera. Vissa produkter omfattas av utökad tillverkargaranti, detta anges då på produktsida eller på denna sida.

Reklameras varan efter lagstadgad tid på 6 månader från inköpsdatum ligger bevisbördan på kunden.

Tänk på att ett funktionsfel skall reklameras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel.
Smartme testar alla inlämnade produkter och gör en initial bedömning om vidare åtgärd.
Observera att en felsökningsavgift på 549 SEK kan komma att debiteras om:
– Produkten konstateras som felfri
– Kostnadsförslag för åtgärd som faller utanför garanti inte godkänts av kund
– Felet faller utanför garantin p.g.a. handhavandefel eller annan felaktig hantering
– Om produkten undersökts av en auktoriserad verkstad som konstaterar att felet inte täcks av garanti eller reklamationsrätt (T.ex. pga. yttre åverkan, felaktig hantering eller att felet inte bedöms som ursprungligt), samt om inga fel konstateras – kan avgiften bli betydligt högre.

Vid eventuell tvist följer Smartme ARN:s rekommendationer.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: http://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr 

Hur gör jag en reklamation?

Ta kort/film på den defekta varan och emballage som tydligt visar defekten och eventuella fraktskador och dokumentera bristfällig funktion.
Skicka in bild/foto på produkten till hej@smartme.se tillsammans med ordernummer och kontaktuppgifter till dig.

Observera! Vid skada som skett under leveransen måste vi inom 3 dagar från utlämning av paket delges bilder, dokumentation och ett reklamationsärende från kunden.

DOA Garanti:

Vi erbjuder 3 dagars DOA garanti ”Dead on arrival”.
Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden förutsatt att funktionsfelet inte beror på yttre omständigheter som fysisk åverkan till följd av handhavandefel.

Fraktförsäkring:

I samtliga beställningar så ingår fraktförsäkring vilket medför att ditt paket är fullt försäkrad från vårt lager till dig. Har din produkt blivit skadad i leveranshanteringen så ersätter vi den skadade produkten kostnadsfritt. Kontakta oss på hej@smartme.se och läs stycket ovan ”Trasig vara eller defekt vara”

Köpvillkor och integritetspolicy:

Köpvillkor

Integritetspolicy

Ångerrätt och öppet köp:

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi har skickat till dig, även om förpackningen är öppnad. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur mycket säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returbelopp.

Innan du returnerar något till oss måste du kontakta oss för att erhålla ett returnummer. Du som kund står för kostnaden för returfrakten när du ångrar köpet.  Återlämnande av produkt skall ske senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du önskar nyttja din ångerrätt.

För att vi ska kunna identifiera returorsak för försändelsen samt ursprungsorder, vänligen kontakta oss på hej@smartme.se med bilder, ordernummer och eventuell ytterligare information.

Vid retur ansvarar kunden för frakt tillbaka till Smartme. Kunden väljer själv vilket fraktalternativ och speditör som används vid retur. Smartme rekommenderar alltid att skicka spårbart för att garantera säkerheten vid leverans samt för full spårning från ombud till Smartme. Säkerställ också att produkten är väl paketerad och kommer fram till Smartme i gott skick. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur mycket säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna.

Här kan du köpa fraktsedel direkt från Postnord: Skicka lätt

Returer skickas till:
Smartme.se
Solskensgatan 5
75431 Uppsala

Smartme återbetalar ångrade köp så snart som möjligt efter mottagen retur, men senast inom 14 dagar efter att paketet ankommit returavdelningen. Som regel återbetalas köpeskillingen tillbaka via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar Smartme kunden för en alternativ lösning.

Konsumentverkets ångerblankett

Roidmi/Baseus:

Produkter från Roidmi och Baseus omfattas av 1 års garanti från tillverkare.

Läs stycket ”Reklamation/garanti” för mer information.

Maila mig när produkten finns i lager När produkten finns i lager kommer vi att maila dig på nedan epostadress.
0
    Din kundvagn
    Din kundvagn är tomFortsätt handla
      Kalkylera frakt
      Lägg till kupong